Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2009

10 ταινίες που με "σημάδεψαν"

Φτιάχνω (και φέτος) τις γνωστές μου λίστες και διαλέγω 10 ταινίες που σημαίνουν κάτι για μένα. Δε τις βάζω με σειρά "σημαντικότητας" αλλά όπως μου έρχονται στο μυαλό. Δεν πρόκειται για αριστουργήματα της 7ης τέχνης αλλά για ταινίες που άφησαν τη σφραγίδα τους πάνω μου.

Νο 1
Το Κεντρί / The Sting - 1973
Πρόκειται για ΤΗΝ αγαπημένη μου ταινία. Μέσα απ΄αυτή γνώρισα τον Robert Redford. Και τον ερωτεύτηκα!! (στην τρυφερή ηλικία των 11 ετών). Για ποιο πράγμα να πρωτομιλήσω; Το σενάριο; τη σκηνοθεσία; το καστ; τις ερμηνίες; Για να μη μιλήσω για το soundtrack. Αξέχαστο!! Πρέπει να είναι και η πρώτη "σοβαρή" ταινία που είχα δει μέχρι τότε.

Νο 2
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών / Dead Poets Society - 1989
Την είδα στην τρίτη λυκείου σε μια εποχή που ήθελα βοήθεια και καθοδήγηση. Ευχόμουν να είχα έναν καθηγητή σαν αυτόν της ταινίας να με βγάλει απ΄τα σκοτεινά σοκάκια του μυαλού μου και να με βάλει σε μια σειρά (πουτάνα εφηβεία). Βλέποντάς την πια δε μου κάνει την ίδιά εντύπωση. Με κάνει όμως να αναρωτιέμαι. Υπάρχουν δάσκαλοι τόσο χαρισματικοί;

Νο 3
Κράμερ εναντίον Κράμερ / Kramer vs Kramer - 1979
Παλιά ταινία το ξέρω. Παρωχημένη επίσης, κι αυτό το ξέρω. Ίσως όχι τόσο καταπληκτική για κάποιους... κι αυτό το ξέρω. Με συγκινεί ακόμη όμως! Το "αναγκαστικό" δέσιμο πατέρα - παιδιού με άγγιζει κάθε φορά που τη βλέπω.

Νο 4
Σχέσεις στοργής / Terms of Endearment - 1983
Εδώ κι αν έχω ρίξει το κλάμα της ζωής μου. Όταν αποτυπώνεται ο θάνατος σε μια ταινία... δύσκολα μένω ασυγκίνητη. Ταυτίστηκα πολύ σ΄αυτή την ταινία (πολύ περισσότερο απ΄την αντίστοιχη ταινία "απώλειας" -> love story).

Νο 5
Μαίρη Πόπινς / Mary Poppins - 1964
Οι ταινίες που βλέπεις παιδί χαράζονται στη μνήμη σου. Χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις!

Νο 6
Dirty Dancing / Dirty Dancing - 1987
Η ταινία για την οποία ντρέπομαι να μιλάω. Αλλά μ΄άρεσε... Ντρέπομαι που το λέω αλλά ΝΑΙ μου άρεσε! Νεανική ταινία (λόγος 1), με θέμα την κρυφή ζωή μιας νεαρής και εν τέλει την επανάστασή της (ή έτσι θέλω να το θυμάμαι - λόγος 2), με πρωταγωνιστή τον Patrick Swayze - έρωτας (λόγος 3 και κυριότερος). Δε θυμάμαι αν το ξανάπα αλλά είχα δύσκολη εφηβεία. :-)

Νο 7
Τέσσερις γάμοι και μία κηδεία / Four weddings and a funeral - 1994
Αγγλικό χιούμορ (δεν έχω καλύτερο), Hugh Grant, χαριτωμένο σενάριο. Είχα καιρό να δω καλή ταινία και όταν βγήκε στις αίθουσες ήρθε η άνοιξη.

Νο 8
Sin City / Sin City - 2005
Α-Π-Ι-Σ-Τ-Ε-Υ-Τ-Η
Το ομόνυμο κόμικ δε το ήξερα. Βλέποντάς την όμως ήταν σα να βλέπω τις σελίδες του κόμικ να γυρίζουν μπροστά μου. Μου "ταίριαξε" τόσο πολύ δε, που πρέπει να ήμουν η μόνη που γελούσε στην αίθουσα (στη σκηνή με τον κομμένο λαιμό του Benicio Del Toro και τον τρόπο που ακουγόταν η φωνή του).

Νο 9
Άναψε τα κόκκινα φανάρια / Raise the red lantern - 1991
Η πρώτη κινεζική ταινία που είδα και ειλικρινά δεν περίμενα να με συνεπάρει τόσο. Πως λέμε κάτι φορές "δε μπορώ να δω γαλλική ή ιταλική ταινία γιατί μ΄ενοχλεί η γλώσσα τους και δε μπορώ να την ακούω"; εε καμία σχέση. Την είδα μονορούφι και ούτε αντιλήφθηκα ότι μιλούσαν κινέζικα. Πέρα απ΄την εξαιρετική απόδοση (σκηνοθεσία, ερμηνίες, φωτογραφία) με άφησε άφωνη το θέμα της και η τόσο διαφορετική κουλτούρα.

Νο 10
Οι περιπέτειες μιας baby sitter / Adventures in babysitting - 1987
Γελοία νεανική ταινία το ξέρω. Αλλά την ξέρω απ΄έξω. Ήταν η πρώτη ταινία που είδα "μόνη" μου, χωρίς κηδεμόνα, σ΄ένα θερινό στο Παγκράτι. Σηματοδότησε την ανεξαρτησία μου.

Και μια ταινία BONUS
Ψάχνοντας το Νέμο / Finding Nemo - 2003
Απ΄τα καλύτερα κινούμενα σχέδια που έχω δει.

Υ.Γ. Αν και φαν της "λίστας" (λίστα με ψώνια, λίστα με υπέρ και κατά, λίστα με αποφάσεις κλπ), η ιδέα της εν λόγω λίστας είναι "κλεμμένη" απ΄την ταινία high fidelity.

Δεν υπάρχουν σχόλια: